PRIJSAANVRAAG GRATIS
U bent hier: Opleiding / Persoonlijke ontwikkeling / De menselijke kant van ... | OFFERTE AANVRAAG |
DE MENSELIJKE KANT VAN VERANDERING IN EEN ORGANISATIE
DUUR | PRIJS | PDF (binnenkort) |
3 dagen | Prijslist |
DOELGROEP
Eenieder die geconfronteerd wordt met de menselijke kant van veranderingen in een organisatie: diensthoofden, projectleiders en andere verantwoordelijken
METHODE
De pedagogische aanpak is gebaseerd op de interactiviteit met afwisselend theoretische beschouwingen, uitwisseling van ervaringen en reflectie-momenten.
Praktische oefeningen vullen het theoretisch gedeelte aan en maken zo de training concreet
DOELSTELLINGEN
Na afloop van deze training is de deelnemer in staat :
- De verschillende soorten veranderingen te onderkennen
- Steun te verwerven voor het project
- Een dynamiek op gang te brengen rond het project
- Problemen te anticiperen en hun impact te verminderen
- Iedereen te betrekken bij de noodzakelijke acties
- Beter met nieuwe hulpmiddelen om te gaan.
PROGRAMMA
- Dynamiek creëren
- De 3 fases van verandering in een een organisatie of een systeem.
- Wat houdt verandering tegen?.
- Hoe om te gaan met deze ‘remmers’.
- Diagnose van een project
- Omschrijving en doelstellingen van het project
- Externe invloeden: voordelen voor de klant, voordelen tov. de concurrentie.
- Inventarisatie van de actoren, overzicht van alternatieven
- Strategie voor de uitvoering en de ontplooiïng.
- Communicatie in tijden van verandering.
- De verschillende kanalen
- Noden waarmee rekening moet gehouden worden
- Te vermijden valkuilen i.v.m. taalgebruik en houding.
- Optimalisatie van de werkmethodes.
- Algemene opzet van begeleiding
- De verschillende hulpmiddelen
- Theoretische basis.
- Opzetten van nieuwe systemen.
- Identificeren van de ‘best practises’ voortvloeiend uit de nieuwe organisatie
- Definitie van performantie-indicatoren
- Formaliseren en voorstelling van het dashboard
- Principes aansturen van een team tijdens een periode van consolidatie
DUUR | PRIJS |
3 dagen | Prijslist |